התחדשות עירונית
תמ"א 38/1, תמ"א 38/2 ופינוי בינוי
משרדנו מעניק ייעוץ וליווי צמוד ללקוחותיו בכל שלבי פרויקט ההתחדשות העירונית החל מגיבוש ההחלטה והרעיון להיכנס לפרויקט של התחדשות עירונית, בין אם באופן של תמ"א 38 (תמ"א 38/1 – חיזוק, תמ"א 38/2 – הריסה או פינוי בינוי), פרויקט פינוי בינוי או בדרך של הכנת והגשת תב"ע ייחודית למתחם להתחדשות עירונית ועד לסיום הפרויקט.
בניגוד לעסקאות מכר סטנדרטיות במקרקעין שם בדרך כלל ישנם שני צדדים לעסקה המורכבת ממספר מצומצם של משתתפים הרי שבעסקאות ובפרויקטים של התחדשות עירונית ישנם לרוב שלושה צדדים שלכל אחד מהם אינטרסים ורצונות שונים שבבוא היום יש להגיע להסכמות לגביהם.
מצד אחד ישנם הדיירים – אלו המעניקים ליזם את הזכות להקים את הפרויקט על גג הבניין ובתמורה מקבלים במקום בניין ישן ורעוע בניין חדש (או מחודש) שחוזק בהתאם להוראות התקן לעמוד ברעידות אדמה כאשר כל תמורה מעבר לכך היא הבונוס הנלווה לפרויקט. עם זאת, יש לזכור כי התוספות לדירה הקיימת מהוות שדרוג כלכלי משמעותי לדירה מעבר לאיתנות הבניין מה משעלה את הכדאיות לביצוע הפרויקט מצד בעלי הדירות.
מהצד השני עומד היזם – היזם רוכש מבעלי הדירות הקיימים בבניין את זכויות הבניה להוספת קומות עליונות לבניין ובתמורה מעניק לדיירים בניין מחוזק וחדש (לעיתים מחודש). האינטרס של היזם הוא לבנות כמה שיותר דירות על גג הבניין ובכך הוא מגדיל את הכדאיות הכלכלית של הפרויקט. זכרו, יזם המבצע פרויקט בעל רווחיות גבוהה נוח יותר להתנהלות מאשר יזם המבצע פרויקט בעל רווחיות נמוכה.
מהצד השלישי ניצבת הרשות המקומית, כגון העירייה – מטרת הרשות המקומית היא להבטיח כי פעולות חיזוק הבניין והרחבתו משתלבות עם המרקם העירוני והיכולת של המערכות הקיימות להכיל את הפרויקט.
השירות שמעניק משרדנו הינו מקצועי ביותר ונסמך על ניסיון בפרויקטים של התחדשות עירונית וכן על ההבנה והשמירה על שיתוף הפעולה בין שלושת הגורמים הנזכרים לעיל על מנת להביא להצלחתו של הפרויקט להתחדשות עירונית באופן מיטבי ובלוח זמנים קצר ככל הניתן.